Het einde in zicht

14 december 2018 - Chapel Hill, North Carolina, Verenigde Staten

Lieve allemaal,

Nu ik 8 uur in de trein zit naar Philadelphia heb ik eindelijk weer tijd om wat te schrijven! Eigenlijk is het beter als jullie maar gewoon de foto's bekijken, want die vertellen veel meer dan ik hier kan doen! Maar ik zal toch proberen om een beetje achtergrond informatie erbij te zetten, en de rest vertel ik binnenkort wel want i'm almost home!! Over tien daagjes ben ik weer op Nederlandse bodem en ik heb niet vaker zo gemengde gevoelens gehad! Heel veel zin om iedereen weer te zien, maar ik ga Chapel Hill en het leven hier ook zeker missen.

Anyway, mijn laatste verhaal eindigde net voor Fall Break, waarin we met zijn zessen een auto hebben gehuurd en verschillende plekken in North Carolina hebben ontdekt. We hebben een hele vette hike gemaakt (iets te enthousiast, we waren de helft van de tocht per ongeluk het spoor kwijt) op een vrij verborgen route tussen de bergen, die eindigde bij een waterval die we helemaal voor onszelf hadden! Omdat het zo'n uniek plaatje was wilden we voor de hele experience gaan dus doken we erin, met als gevolg dat ik een goeie maand flink verkouden was (maargoed - worth it :')) Verder zijn we een dag naar Asheville geweest, de meest hipster alto gemeenschap ooit, maar wel een ontzettend fijne vibe door heel de stad! Omdat we de kans waarschijnlijk niet veel vaker gaan krijgen zijn we ook naar een shooting range geweest, waar we na een beetje oefening met een handpistool al vrij snel een full-on machinegeweer in onze handen kregen gedrukt... Ff heftig maar het wende oprecht best snel! Al is schieten nog steeds niet bepaald mijn ding en was ik vooral schijtbang dat iemand per ongeluk de verkeerde kant op zou schieten, was het wel een hele gave ervaring!
De rest van Fall Break was eigenlijk heel chill, en we hadden het zo getroffen met onze airbnb! Omdat we met een wat grotere groep waren hebben we een huisje gehuurd in de middle of nowhere met een mooi uitzicht op de bergen, waar ook nog eens een normale keuken in zat dus na twee maanden konden we eindelijk weer KOKEN! Zo heerlijk, en lekker relaxed zijn we onze dagen doorgekomen :)

Omdat ik in oktober al een aantal vakken heb afgesloten was de tweede helft van het semester een stuk rustiger dan de eerste, waardoor we mooi veel op stap konden! Hoewel de kroegen hier al om 2 uur dicht gaan (ja echt), zijn ze wel elke dag van de week open, dus dat compenseert er soortvan voor haha. Er zijn zeker een aantal escalerende avonden geweest, met als klap op de vuurpijl mijn 21e verjaardag vorige week. Oprecht, vraag me hier niks over, maar aan de foto's te zien heb ik het heel leuk gehad hahaha

Verder was er tussendoor nog mijn persoonlijke hoogtepunt van exchange tot nu toe: Thanksgiving! Een Amerikaans vriendinnetje had mij en drie anderen uitgenodigd met haar en haar familie Thanksgiving te vieren bij hun thuis in Charlotte. Een tikkeltje raar van tevoren, want deze mensen hebben we natuurlijk nog nooit gezien en we zouden meteen zomaar vijf dagen in hun huis blijven. Maar wat een toffe ervaring! Het zuiden van de VS staat bekend om hun 'southern hospitality', wat ik al wel had gemerkt aan de behulpzaamheid van iedereen hier, maar Thanksgiving was echt het toppunt. Binnen vijf minuten na binnenkomst werden we als biologische kinderen behandeld door Becca's ouders en ook al is een nationale feestdag voor mij meer een familie-ding, dat is hier heel anders en we hebben ons geen moment een buitenstaander gevoeld! Ook oma en ooms en tantes waren super aardig en het was heel fijn om eventjes de campus-en-studeer-sfeer te ontsnappen :) Donderdag was het officieel Thanksgiving-day, en de dag bestond letterlijk uit eten, spelletjes spelen, eten, dutten en nog meer eten! Uiteraard was er kalkoen op tafel en daarnaast hebben we een paar traditionele familiegerechten gegeten. Maar.. zo rustig als de vakantie zelf was, zo hectisch was black friday! Omdat het in Nederland tegenwoordig ook bestaat dacht ik dat ik een redelijk idee had van wat het inhield, maar boy, was I wrong. Die Amerikanen zijn Hardcore met hoofdletter H. De sale begon op donderdagavond al, dus na het diner vertrokken we naar de winkelcentrum voor een flinke shopsessie. En het waren hier niet de skeere kortingen zoals we die in Nederland kennen, maar hele winkels (incl. Levi's, Tommy Hilfiger, Kate Spade, Sephora enzo) verkochten alles voor 50-70% korting! Iedereen die mij een beetje kent weet hoe grote sprong mijn hart maakte toen ik daar binnen kwam, dus de moeite die ik de drie maanden daarvoor had gedaan om niet te veel nieuwe dingen te komen, viel natuurlijk binnen seconden in het water. Hallo koffer #3.

Een beetje van de hak op de tak dit, maar er zijn een paar dingen uit oktober die ik echt niet mag overslaan! Ten eerste Halloween, want dat wordt hier heeel serieus genomen. Omdat ik me toen nog heilig aan mijn 'het moet nog in mijn koffer passen'-filosofie hield, heb ik alleen wat accessoires en nepbloed gekocht, maar daar had ik wel spijt van toen ik de kostuums van alle Amerikanen zag, want die hadden allemaal flink uitgepakt!
De week ervoor zijn we naar Scarowinds geweest, een groot pretpark in Halloween thema (soortvan Walibi Frightnights 2.0) De attracties waren grofweg verdeeld in achtbanen en corn mazes, van die laatste had ik nog nooit gehoord maar god die waren eng. Het thema verschilde per maze maar het kwam erop neer dat er van alle hoeken en richtingen mensen kwamen gedoken om je te laten schrikken, echt wtf. Verder zijn we in de snelste kettingachtbaan ter wereld geweest!!
In dezelfde maand zijn er nog een paar andere dingen gebeurd, namelijk:

• Mijn eerste handbalwedstrijd: moeilijk, zwaar, maar super leuk! Ik miste het fanatieke sporten echt en dit heeft er zeker voor opgemaakt :) Ik heb de afgelopen weken nog wel een beetje recreatief gevolleybald en dat was wel  gezellig, maar het was totaal niet competitief dus er miste toch wat ;)
  • De gym: jaja, deze meid heeft haar angst onder ogen gezien en heeft de sportschool serieus betreden! Met een nogal hardhandig duwtje in de rug, dat wel. Een vriendinnetje van hier gaat regelmatig en met haar en haar fitness-kennis aan mijn zijde ben ik gegaan, en ik was verbaasd over hoe chill het eigenlijk is!
  • Begin november traden de 'UNC Clef Hangers' op en het voelde net alsof ik in een aflevering van Glee was beland! Ik zal een paar filmpjes uploaden, dan kunnen jullie het zelf zien :)

Verder zijn er nog een heleboel kleinere leuke verhalen, en de vrienden die ik hier heb ontmoet heb ik eigenlijk ook nog maar weinig over verteld. Maar die verhalen bewaar ik nog even voor later want ik zie jullie gelukkig allemaal snel weer, dan kunnen we weer lekker bijkletsen! Ik ben nu bijna in Philadelphia en ga de komende tien dagen nog even optimaal genieten!!

Veel liefs en tot snel,
Milou

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Susan:
    16 december 2018
    Wauw Milou, het enthousiasme spat ervan af! Een geweldige ervaring voor je. Geniet van je laatste dagen in de U.S.A, ik ben stiekem toch weer heel blij je bijna weer te zien♥